رهنان

شهر شهید پرور و صنعتی رهنان

رهنان

شهر شهید پرور و صنعتی رهنان

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،فریدون الله‌یاری  با اشاره به اهداف میراث فرهنگی در خارج کردن تمرکز گردشگری در مرکز شهر و هدایت گردشگران به بازدید از جاذبه‌های پیرامونی اظهار داشت: با توجه به ظرفیت‌های خوب گردشگری در تمام نقاط نصف‌جهان راه‌اندازی محورهای گردشگری این نقاط در شهر اصفهان و همچنین محور گردشگری در بخش‌های کلیدی و ترانزیتی استان مدنظر قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه محور گردشگری غرب شهر اصفهان با همراهی و مساعدت شهرداری منطقه ۱۱ در منطقه تاریخی رهنان راه‌اندازی می‌شود، افزود: این منطقه تاریخی دارای سابقه طولانی و مزین به بناهای تاریخی بی بدیل و متنوعی است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان با اشاره به وجود چند بنای تاریخی زیبا در این منطقه ابراز داشت: مسجد جامع، حمام رهنان، قلعه تاریخی و برج‌های کبوتر در منطقه رهنان کمک می‌کند تا با ایجاد محور گردشگری در این منطقه، گردشگران را به مناطق پیرامونی و دیدنی شهر اصفهان هدایت کنیم.

وی اضافه کرد: دیدار از بازارچه تاریخی رهنان برای گردشگران بسیار جذاب خواهد بود ضمن اینکه بستنی سنتی، معروف و منحصر به فرد منطقه رهنان نیز در این بازار عرضه می‌شود که دیدار مفرح گردشگران از این منطقه را در پی دارد.

الله‌یاری با اشاره به تغییراتی در حمام تاریخی رهنان در این منطقه بیان داشت: این نقطه با بیش از یک هزار و ۴۰۰ متر مربع مساحت از بزرگ‌ترین حمام‌های تاریخی کشور محسوب می‌شود که تا مدت‌ها مورد استفاده مردم چهار محله مختلف رهنان بوده است.

وی ادامه داد: قرار است این حمام تاریخی که در بین مردم محلی به نام حمام «صلح و دوستی» خوانده می شود پس از اتمام طرح‌های مرمتی به عنوان اولین حمام سنتی ویژه گردشگران اصفهان بازگشایی شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان ابراز داشت: مسجد جامع رهنان با ۷۰۰ سال قدمت دارای شاخصه‌های فرهنگی ارزشمندی است و میراث فرهنگی قصد دارد پس از کاوش های باستان شناسی و بازیابی آثار اصلی مسجد، این مجموعه تاریخی را به ثبت ملی برساند.

  • مهدی عسگری رنانی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی